Anul acesta s-a împlinit două decenii de când Mark Zuckerberg, în 2004 student la celebra universitate Harvard, a fondat Facebook, o rețea socială prin care se puteau contacta persoane apropiate și prin care persoane necunoscute intrau în contact, unite de interese, pasiuni și prieteni comuni. De atunci a cunoscut o amploare neașteptată, timpul și dezvoltarea tehnologiei imprimând modificări constante.

Să vedem însă ce schimbări aduce anul 2025, al 21-lea an de existență a platformei care a revoluționat social media, și la ce trebuie să te aștepți, fie că ești utilizator simplu, vrei să-ți promovezi afacerea sau ești profesionist în marketing digital.

Migrații și tendinței în social media în 2025: Unde se situează Facebook?

Tendințele ultimilor ani în social media arată o preferință a utilizatorilor pentru conținutul vizual, pentru fotografii, dar, în special, pentru conținut video, filme scurte, reels etc. Dacă Instagram a fost pe val acum câțiva ani, asistăm azi la ascensiunea fulminantă a TikTok. 

În ceea ce privește numărul de utilizatori la nivel mondial, acesta înregistrează creșteri în continuare, însă ratele de creștere sunt în scădere de la an la an. Potrivit Statista, numărul de utilizatori Facebook din România a atins un vârf în martie 2022, de 13,03 milioane de utilizatori, marcând o creștere de aproape 500 de mii de conturi față de anul precedent. În mai 2024, existau 12,34 milioane de utilizatori Facebook în România. Probabil că numărul lor va scădea ușor în 2025, având în vedere că populația tânără preferă TikTok și Instagram.

Ce pregătește Facebook pentru e-commerce?

Pentru promovarea afacerilor și marketingul digital, Facebook rămâne o platformă de creștere organică, prin strategii bine definite, prezență constantă cu postări care generează engagement, branding și comunicare cu publicul țintă.

De asemenea, Facebook își îmbunătățește continuu formatele de anunțuri pentru a îmbunătăți experiența și implicarea utilizatorilor. Trebuie să ne așteptăm la actualizări ale tipurilor de anunțuri existente și, posibil, la introducerea de noi formate, în special cele care valorifică conținutul de realitate augmentată (AR) și video.

Este posibil ca Facebook să continue să își rafineze opțiunile de targetare, eliminându-le pe cele care sunt redundante sau rar utilizate și concentrându-se pe criterii de targetare nediscriminatorii și eficiente (SocialMediaManager, LYFE Marketing).

Tipuri privilegiate de conținut Facebook în 2025

Conținutul video, în special videoclipurile scurte precum reels, va rămâne probabil o prioritate. Facebook va continua să optimizeze algoritmii pentru a favoriza conținutul video captivant, iar instrumentele pentru crearea și promovarea videoclipurilor vor fi îmbunătățite.

Chiar dacă nu putem ști cu exactitate ce pregătesc tehnicienii Facebook pentru utilizatorii platformei, se observă o tendință în îmbunătățirea opțiunilor de confidențialitate. Se așteaptă ca utilizatorii să aibă mai mult control asupra datelor lor și asupra modului în care acestea sunt folosite de agenții de publicitate. Acest lucru se aliniază cu presiunile continue de reglementare și cu cererea utilizatorilor pentru o mai bună protecție a datelor.

Conținutul AI va fi tot mai integrat în postările utilizatorilor. Pe de altă parte, Facebook își va rafina mijloacele de control pentru a combate mai eficient dezinformarea și conținutul dăunător. Având în vedere accentul pus de Meta pe metavers, ne putem aștepta ca Facebook să adauge mai multe caracteristici AR și VR, îmbunătățind modul în care utilizatorii interacționează cu platforma și experimentează conținutul.

Să nu uităm de grupuri, o modalitate eficientă de comunicare pe Facebook, prin care mesajele ajung acolo unde sunt direcționate, cu o bună vizibilitate în interiorul grupului. Funcțiile și anunțurile legate de grupuri ar putea beneficia de mai multe investiții, oferind comunităților noi modalități de interacțiune și agenților de publicitate posibilitatea de a ajunge la publicul țintă din cadrul acestor grupuri.

În 2025, Facebook continuă să evolueze, adaptându-se la noile tendințe și nevoi ale utilizatorilor săi. Cu un accent tot mai mare pe conținut video scurt și integrări de realitate augmentată, platforma rămâne un instrument esențial pentru marketing și e-commerce, în ciuda concurenței crescânde. În același timp, Facebook își consolidează opțiunile de confidențialitate și instrumentele de combatere a dezinformării, păstrându-și relevanța într-un peisaj digital în continuă schimbare. Această combinație de inovație și adaptare va defini experiența utilizatorilor și a agenților de publicitate pe platformă în anii următori.

 

Surse:

https://www.oberlo.com/statistics/facebook-user-growth 

https://www.statista.com/statistics/1178634/romania-number-of-facebook-users/

https://www.linkedin.com/pulse/what-change-facebook-next-year-2025-sukanti-kumar-9tqqc/