În e-commerce, tendințele vin și pleacă, însă unele rămân, transformând experiența de shopping online a utilizatorilor și determinându-i pe comercianți să se adapteze schimbărilor. În competiția acerbă pentru vizibilitate pe internet, sunt câteva aspecte cheie care vor domina comerțul electronic în 2025.
Află care sunt acestea din textul de mai jos și pregătește-te să reacționezi în mod adecvat și să îți modifici strategiile SEO și modul de adresare către publicul țintă.
AI Overviews, instrumentul Google care poate influența dinamica site-urilor de e-commerce
Apariția AI Overviews, instrumentul Google apărut în luna mai 2024, a generat îngrijorări printre posesorii de site-uri de e-commerce și nu numai. Acesta a determinat o adaptare a strategiilor de marketing online pentru a face față unui nou mod de a răspunde la căutările utilizatorilor de internet. Practic, inteligența artificială generativă face un rezumat al conținutului de pe pagini, oferind un răspuns rapid la cuvintele cheie introduse pe Google, unii dintre utilizatori putând renunța la accesarea paginilor respective.
În mare parte, strategiile de optimizare SEO rămân aceleași, însă se constată preferința pentru cuvinte cheie alcătuite din mai mulți termeni sau sub formă de întrebări, ceea ce înseamnă că și conținutul de marketing trebuie structurat astfel încât să poată răspunde celor mai frecvente întrebări ale utilizatorilor.
Se păstrează regulile de folosire a cuvintelor cheie, plasate astfel încât să existe un echilibru în recurența acestora, dar și să fie introduse în mod firesc, natural în texte. Apelează la o agenție specializată precum Conținut Media pentru texte de calitate, optimizat SEO conform celor mai recente tendințe în SERP!
Creșterea importanței comerțului vocal
Pe măsură ce tehnologia vocală avansează, crește rolul comerțului vocal, despre care se așteaptă să cunoască o ascensiune în e-commerce în 2025. Asistenții vocali precum Google Assistant, Amazon Alexa și Siri devin din ce în ce mai integrați în viața de zi cu zi a consumatorilor, permițându-le acestora să efectueze achiziții doar prin comenzi vocale. Această tendință va transforma radical modul în care companiile de e-commerce interacționează cu clienții lor.
Pentru a rămâne competitive, afacerile trebuie să optimizeze experiențele de cumpărare pentru interfețele vocale, concentrându-se pe optimizarea SEO specifică pentru căutările vocale. În general, căutările vocale sunt mai lungi și mai conversaționale, deci este esențial să creezi conținut care răspunde întrebărilor naturale ale utilizatorilor și să te asiguri că produsele tale pot fi găsite ușor prin aceste canale.
Ascensiunea experiențelor de shopping personalizate
Publicitatea personalizată domină deja Google Ads și advertisingul pe rețelele sociale, iar studiile arată că aceasta nu deranjează la fel de mult ca mesajele trimise în mod nediferențiat. Personalizarea ține atât de mesajele pe care antreprenorii din e-commerce le trimit către publicul țintă, în content marketing bazat pe experiență, expertiză, autoritate emanând de la persoane credibile, experți sau influenceri care recomandă sau folosesc anumite produse sau servicii sau prezintă modurile de utilizare, cât și în procesul ca atare de cumpărare, bazat pe adaptarea la nevoile consumatorilor.
Platformele de e-commerce și site-urile trebuie să investească masiv în tehnologii care pot analiza datele comportamentale ale utilizatorilor pentru a oferi o experiență de cumpărare cât mai relevantă și individualizată. De la recomandările de produse bazate pe achizițiile anterioare și până la campaniile de e-mail marketing care răspund în timp real la interesele utilizatorilor, personalizarea va deveni o componentă esențială a strategiei de marketing digital începând cu 2025.
Antreprenorii trebuie să colecteze și să utilizeze eficient datele despre consumatori și posibili clienți pentru a putea anticipa nevoile acestora și a le oferi soluții personalizate. În plus, integrarea de tehnologii precum AR (realitate augmentată) și VR (realitate virtuală) în experiențele de shopping va duce personalizarea la un alt nivel, permițându-le consumatorilor să probeze sau să încerce virtual produsele înainte de a le cumpăra.
Acestea sunt unele dintre cele mai relevante tendințe care vor influența experiențele cumpărătorilor în 2025 și la care managerii din e-commerce trebuie să facă față prin strategii eficiente. Menține-te informat cu privire la evoluția tehnologiilor și instrumentelor digitale și apelează la specialiști în marketingul online pentru a răspunde în mod adecvat provocărilor și a-ți asigura vizibilitatea în online și creșterea vânzărilor!
Surse:
https://www.sweans.com/top-15-ecommerce-trends-for-2025/
https://www.publicissapient.com/insights/future-ecommerce-trends
https://www.bigcommerce.com/articles/ecommerce/ecommerce-trends/